Niet alleen beter gevonden worden,
maar ook meer resultaat

Website optimalisatie

Zoals je bij het onderdeel strategie kan lezen, bepaal je vooraf welke doelen je wilt bereiken met je website. Met website-optimalisatie gaan we op basis van statistieken en metingen proberen de prestaties van je website te verbeteren.

Door de website verder te 'fine-tunen' trek je meer bezoekers naar je site en zullen meer bezoekers er in slagen de  gewenste acties te volbrengen

Optimalisatie van je website bestaat uit twee delen:

  • Meer websitebezoekers trekken door beter te scoren in de organische zoekresultaten van Google (SEO)
  • Meer gebruikers aanzetten tot de gewenste acties (brochure downloaden, offerte aanvragen, contact opnemen)

Daarnaast kunnen we meer bezoekers naar je website trekken door te adverteren in de zoekmachines (SEA).

Beter scoren in Google

Zoekmachine Optimalisatie (SEO)

De term SEO staat voor 'Search Engine Optimization', in gewoon Nederlands 'zoekmachine optimalisatie'. SEO is een verzameling van technieken die zijn gericht op het optimaliseren en verbeteren van je website voor de vindbaarheid in zoekmachines zoals Google. In tegenstelling tot zoekmachine adverteren (SEA), richt SEO zich met name op het verbeteren van de de positie in de organische zoekresultaten, dus zonder te advertreren.

Bij ons bestaat SEO uit het doorlopen van een aantal stappen:


Website inspectie

Een professionele website-audit biedt dieper inzicht in de huidige staat van je website. We brengen de problemen met je website in kaart en zorgen er voor dat Google (en andere zoekmachines) al je pagina's weer correct kan indexeren. Zo zorgen we ervoor dat jouw website op elk moment op zijn best scoort op alle vlakken. Zodat jij met je bedrijf lekker kunt groeien.

Zoekwoorden onderzoek

Met een gedegen zoekwoordenonderzoek geven we inzicht in de (combinatie van) zoektermen die in je website verwerkt kunnen worden. We kijken daarbij vooral naar zoekwoorden die gebruikt worden door mensen die op zoek zijn naar producten of diensten die jij aanbiedt. Door die woorden in je pagina's terug te laten komen verhogen we je vindbaarheid en Google rankings.

Optimaliseren van je titels en meta-tags

Goede meta-tags zijn essentieel voor het verbeteren van de algehele ranking in zoekmachines. Meta-tags zijn teksten (titels en omschrijvingen) die in de broncode van je pagina worden opgenomen om de inhoud van je pagina te beschrijven. Meta-tags zijn dus alleen zichtbaar in de code van een pagina en niet op de pagina zelf. Met onze jarenlange ervaring zorgen wij ervoor dat we precies de juiste meta-tags inzetten voor jouw bedrijf.

Monitoring en rapportage

We gebruiken SEO-software om ons en onze klanten te voorzien van uitgebreide rapportages. We geven je inzicht in de positie van je website voor de diverse zoektermen en kunnen dit vergelijken met je concurrenten. Daarnaast kunnen we je op basis van deze rapportage advies geven voor het verbeteren van je meta-tags of pagina-inhoud. Ons doel daarbij is om je rankings zo goed mogelijk te laten scoren en je vindbaarheid te vergroten.

Adverteren in Google

Zoekmachine Advertenties (SEA)

Search Engine Advertising ook wel zoekmachine adverteren genoemd, is het tegen betaling plaatsen van advertenties op de zoekresultatenpagina (SERP) van zoekmachines zoals Google. Wil je snel online zichtbaarheid creëren voor de producten of diensten, en wil je zorgen dat de juiste mensen op jouw website terechtkomen? Dan is het zeker aan te raden om SEA in te zetten.

Het verschil tussen Search Engine Advertising (SEA) en Search Engine Optimization (SEO) of zoekmachineoptimalisatie is dat je bij SEA betaalt om je product of dienst te promoten via een advertentie (aangeduid door "Ad" bovenaan de zoekresultaten) en dit op de eerste pagina's in een zoekmachine. Bij SEO ga je optimalisaties doorvoeren aan je website waardoor jouw website op een organische manier gaat groeien en een hogere ranking aanneemt. Zorg dus zeker eerst dat je SEO geoptimaliseerd is alvorens te starten met SEA.

Wij kunnen voor je Google Adwords campagnes opzetten en inrichten waardoor je betaald verkeer naar je website trekt.


Gebruikers aanzetten tot de gewenste actie

Lead optimalisatie

Bij lead optimalisatie gaat het er om je website zo in te richten, dat zo veel mogelijk website bezoekers overgaan tot de gewenste actie. Dat kan zijn het downloaden van een brochure, het invullen van een contactformulier of het aanvragen van een proef-product.

Door je bezoekers op een bepaalde manier aan te spreken, ze op de juiste momenten informatie aan te geven en ze aan te zetten tot actie, verzamel je informatie over je potentiële klanten en kan je met ze in contact treden om de deal te sluiten.

Optimaliseren van de inhoud

De basis voor een converterende website is dat de inhoud van je website relevant en waardevol is voor je bezoekers. Daarmee trek je bezoekers aan, zorg je ervoor dat ze op je website blijven en trigger je ze om actie te ondernemen.

Net als je bedrijfspand is het van belang je website past bij je bedrijf, bij je product of dienst én bij je doelgroep. Je wilt dat je bezoeker zich welkom voelt en een positieve indruk krijgt van jouw bedrijf.

Goede inhoud leidt je bezoekers door je website naar de informatie die ze zoeken. En, belangrijker nog, naar de plaatsen waar ze acties kunnen ondernemen.

Optimaliseren van de 'call-to-actions'

De volgende stap is om 'call-to-actions' te creëren. Dit zijn momenten waarop je bezoekers bijvoorbeeld een download aanvragen, of een proef-product. Met en een 'call-to-action' probeer je je bezoekers ertoe te bewegen hun contactgegevens achter te laten. Met die gegevens kun je later met je (potentiele) klant in contact blijven.

Belangrijk hierbij is welke teksten je gebruikt. Woorden als "gratis", "proef", "proberen", "exclusief", "downloaden", "tijdelijk aanbod" en "toegang" worden vaak gebruikt om het oog van de bezoeker te trekken.

Optimaliseren van je formulieren

Wanneer je websitebezoeker eenmaal bereid is om zijn gegevens achter te laten, dan wil je het invullen van het formulier zo éénvoudig mogelijk maken en simpel laten verlopen. Je wilt je bezoeker hier nog eens herinneren aan de oplossing die jij ze biedt voor een probleem/uitdaging die hij/zij heeft. En hoe minder gegevens je vraagt, hoe groter de kans dat iemand een formulier invult. Aan de andere kant heb jij baat bij meer informatie.  

Bovendien kan je overwegen de aanmeldingsformulieren te vereenvoudigen door onnodige velden te verwijderen. Hoe meer velden je bezoekers moeten invullen, hoe meer wrijving je uiteindelijk zal creëren en hoe grote de kans dat de websitebezoeker je pagina verlaat zonder zijn gegevens te hebben achter gelaten. Wij helpen je de juiste afweging te maken tussen meer informatie vragen of juist weg laten om de scoringskans te verhogen.

Optimaliseren van de landingspagina's

Je landingspagina's bevatten een korte en heldere samenvatting van de aanbieding die je bezoekers krijgen wanneer ze zich aanmelden. Om goede prestaties te garanderen optimaliseren wij de teksten. Op deze pagina heb je ook een aanmeldingsformulier nodig. De precieze informatie die je op dit punt nodig hebt, is afhankelijk van je strategie.

Een laatste item dat je aandacht verdient, is de 'Dank je wel'-pagina en e-mail, die bezoekers zien wanneer ze zich aanmelden. Je kan deze pagina gebruiken om bezoekers te bedanken en een downloadlink naar een e-boek, rapport of white paper te sturen. Je kan ook links naar relevante pagina's op je site weergeven voor extra informatie.

Wil jij ook je een website met resultaat?

Staat onze werkwijze je aan en ben je benieuwd naar wat wij voor je kunnen betekenen? Neem dan gerust contact met ons op. We komen graag langs voor een helder gesprek (en een bakje koffie).